Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'A mere metaphor', 'only symbolic', 'just a myth' - these tell tale phrases reveal how figurative language has been cheapened and devalued in our modern and postmodern culture. In God and the Creative Imagination, Paul Avis argues the contrary: we see that actually, metaphor, symbol and myth, are the key to a real knowledge of God and the sacred. Avis examines what he calls an alternative tradition, stemming from the Romantic poets Blake, Wordsworth and Keats and drawing on the thought of Cleridge and Newman, and experience in both modern philosophy and science. God and the Creative Imagination intriguingly draws on a number of non-theological disciplines, from literature to philosophy of science, to show us that God is appropriately likened to an artist or poet and that the greatest truths are expressed in an imaginative form. Anyone wishing to further their understanding of God, belief and the imagination will find this an inspiring work.