Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Go Play Outside, poet Robert Cooperman chronicles his first, unconditional love, basketball even if the affair has been unrequited, Cooper is far better at writing poetry than he ever was at hoops. Cooperman begins with the origins of the game itself, from the legendary peach baskets of Dr. James Naismith, arising out of that brutal and boring winter of 1891, in Springfield, Massachusetts. From that origin point, progressing into the early professional game of the Twenties. Cooperman than takes us fast forward to his own discovery of the beauty of the game while watching early NBA contests. Evolving with his attempts at playing the game himself, on his own block, in schoolyards. Finally, trying out, unsuccessfully for his high school team. Thereafter, rejuvenated with his witness of the recently late, great Elgin Baylor, Cooperman's all-time sports idol, the player, he asserts, who changed the game from horizontal to vertical. Along the way, we get pictures of what it is about the sport that he loves: its flow, its kinetic "music," its balletic grace and style, as when a perfectly attempted jump shot swishes through the bucket for a score. Maybe it's too much to assert that basketball is a metaphor for life, but without the game, Cooperman's life would have been far less rich. And like life, basketball requires hard work, dedication, practice, and maybe a little bit of genius, or at least moxie. All of which are on display in this lovely collection.