Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Globalization and Belonging's headline message - that place matters, that locality remains vital to people, is arresting' - Frank Webster, Professor of Sociology, City University, London Drawing on long-term empirical research into cultural practices, lifestyles and identities, Globalization and Belonging explores how far-reaching global changes are articulated locally. The authors address key sociological issues of stratification as analysis alongside 'cultural' issues of identity, difference, choice and lifestyle. Their original argument: "" Shows how globalisation theory conceives of the 'local' "" Reveals that people have a sense of elective belonging based on where they choose to put down roots "" Suggests that the feel of a place is much more strongly influenced by the values and lifestyles of those migrating to it "" reinvigorates debates in urban and community studies by recovering the 'local' as an intrinsic aspect of globalisation Theoretically rigorous, the book is brought to life with direct quotations from the authors' research, and appeals to students in urban sociology, urban geography, media studies and cultural studies.