Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
With just four record companies controlling nearly 80 per cent of the world market in popular music, issues of globalization are evidently significant to our understanding of how and why popular music is made and distributed. As transnational industries seek to open up increasingly larger markets, the question of how local and regional music cultures can be sustained is a pressing one. To what extent does the global music market offer opportunities for the worldwide dissemination of local music within and beyond the major industry? The essays in this volume examine the structure and strategies of the transnational music industry, with its deployment of mass communication technologies including sound carriers, satellite broadcasting and the Internet. The book also explores local and individual experience of global music and this music's dissemination through migration and communities of interest, as well as the ideological and political use of different kinds of music. In contrast to recent arguments which posit an American imperialist dominance of popular music, the contributors to this volume find that the global repertoire of the major labels no longer represents the culture of a certain country but is fed by different sources. The essays here discuss how we can characterize this vast de-centered industry, and offer perspectives on the so-called 'international repertoire' that calls for a melodic structure, ballad forms, unaccented vocalisation and an image that has global recognition.