Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Global Entertainment Media

Between Cultural Imperialism and Cultural Globalization

Tanner Mirrlees
Paperback | Engels
€ 96,45
+ 192 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A critical cultural materialist introduction to the study of global entertainment media.

In Global Entertainment Media, Tanner Mirrlees undertakes an analysis of the ownership, production, distribution, marketing, exhibition and consumption of global films and television shows, with an eye to political economy and cultural studies. Among other topics, Mirrlees examines:

  • Paradigms of global entertainment media such as cultural imperialism and cultural globalization.
  • The business of entertainment media: the structure of capitalist culture/creative industries (financers, producers, distributors and exhibitors) and trends in the global political economy of entertainment media.
  • The "governance" of global entertainment media: state and inter-state media and cultural policies and regulations that govern the production, distribution and exhibition of entertainment media and enable or impede its cross-border flow.
  • The new international division of cultural labor (NICL): the cross-border production of entertainment by cultural workers in asymmetrically interdependent media capitals, and economic and cultural concerns surrounding runaway productions and co-productions.
  • The economic motivations and textual design features of globally popular entertainment forms such as blockbuster event films, TV formats, glocalized lifestyle brands and synergistic media.
  • The cross-cultural reception and effects of TV shows and films.
  • The World Wide Web, digitization and convergence culture.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
320
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415519823
Verschijningsdatum:
13/03/2013
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
175 mm x 249 mm
Gewicht:
544 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 192 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.