Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
On s’écrasait dans notre salle, on criait, on riait, on s’indignait, on protestait... on se disputait entre ceux qui approuvaient, défendaient notre position, et ceux qui la condamnaient... Nous n’y comprenions rien... C’est de ce jour de vernissage de 1911, que date l’appellation de “Cubisme”. Les peintres n’y étaient pour rien. Hélas, il n’allait pas toujours en être ainsi, et les “ismes” allaient bientôt se multiplier par les volontés d’artistes cherchant plus à attirer l’attention sur eux, qu’à réaliser des œuvres sérieuses... “Du jour au lendemain, nous étions devenus célèbres. Inconnus de la veille, ou à peu près, la renommée aux cents bouches colportait nos noms, pas seulement à Paris, mais dans la province et dans les pays étrangers. Et, non seulement nos noms, mais nos portraits. Satisfaire la curiosité générale à notre égard, était devenu un des soucis de la presse d’information... Aussi paradoxal que cela puisse paraître, lorsqu’on se remémore ces toiles au sujet parfaitement lisible, certains de nos amis prétendaient ne rien discerner... Le grand grief qu’on nous faisait, était celui de l’illisibilité ; on prétendait ne rien “voir” dans nos tableaux. Ce reproche d’illisibilité, fut peut-être ce qui nous valu l’excommunication majeure de la part de la critique et du public...”. Albert Gleizes, “Souvenirs”.