Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Glass Jaw

A Manifesto for Defending Fragile Reputations in an Age of Instant Scandal

Eric Dezenhall
Hardcover | Engels
€ 56,45
+ 112 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In an age when scandal can destroy a company's brand or anyone's reputation in an instant -- Glass Jaw is an Art of War guide to modern crisis management.

In boxing terms, a tough-looking fighter who can't take a punch is said to have a "glass jaw," and so it is these days with targets of controversy. Down the rabbit hole of scandal, the weak are strong and the strong are weak. Just consider this slate of recent reputational body blows: Toyota, Susan G. Komen, Paula Deen, Tiger Woods, Joe Paterno, BP, the Duke Lacrosse players, Lance Armstrong, and Anthony Weiner. Glass Jaw is a manifesto for these times, written by crisis management veteran Eric Dezenhall, who has spent three decades dealing with some of the most intense controversies, both known and . . . handled with discretion. In the current digital age, the fundamental nature of controversy is viral, rendering once-mighty organizations and individuals powerless against scandal. In Glass Jaw, Dezenhall analyzes scandal and demystifies the paper tiger "spin" industry, offering lessons, corrective measures, and counterintuitive insights, such as: How there really is no "getting ahead" of a bad story (and other cliches from the media) The perils of navigating the "Fiasco Vortex" The art (and transaction) of the public apology Why a crisis is not an opportunity The Nixon Fallacy: if only he had just said "I screwed up," the whole thing would have gone away (not a chance) How you are the enemy: the self-sabotage of selfies, tweets, emailing before thinking, technology creep, the privacy vacuum, and the industrialization of leaking. From the boardroom to the parenting messaging board, scandals erupt every day. Glass Jaw explains this changing nature of controversy and offers readers counterpunches to best protect themselves.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
288
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781455582976
Verschijningsdatum:
7/10/2014
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
163 mm x 229 mm
Gewicht:
476 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 112 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.