Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Joyous in the exploration of reading's impossibilities and the mystery of being exposed, there, before the unknown. Christopher Fynsk, Director of the Centre for Modern Thought, University of Aberdeen and Dean of Media & Communication, European Graduate School[Given, If, Then] attempts to conceive a possibility of reading, through a set of readings: reading being understood as the relation to an Other that occurs prior to any semantic or formal identification, and, therefore, prior to any attempt at assimilating, or appropriating, what is being read to the one who reads. As such, it is an encounter with an indeterminable Other, an Other who is other than other - an unconditional relation, and thus a relation to no fixed object of relation.The first reading by Jeremy Fernando, "Blind Reading," unfolds through an attempt to speak of reading as an event. Untheorisable in itself, it is a positing of reading as reading, through reading, where texts are read as a test site for reading itself. As such, it is a meditation on the finitude and exteriority in literature, philosophy, and knowledge; where blindness is both the condition and limit of reading itself. Folded into, or in between, this (re)reading are a selection of photographs from Jennifer Hope Davy's image archive. They are on the one hand simply a selection of 'impartial pictures' taken, and on the other hand that which allow for something singular and, therefore, always other to dis/appear - crossing that borderless realm between 'some' and 'some-thing.' Eventually, there is a writing on images on writings by Julia Hölzl. A responding to the impossible response, a re-iteration, a re-reading of what could not have been written, a re-writing of what could not have been read; these poems, if one were to name them such, name them as such, answer (to) the impossibility of answering: answer to no call.