Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Getting the Blues, Stephen Nichols shows how blues music offers powerful insight into the biblical narrative and the life of Jesus. Weaving Bible stories together with intriguing details of the lives of blues musicians, he leads readers in a vivid exploration of how blues music teaches about sin, suffering, alienation, and worship. Nichols unpacks the Psalms, portions of the prophets, and Paul's writings in this unique way, revealing new facets of Scripture.
Getting the Blues will resonate with all readers interested in Christianity and culture. In the end they will emerge with a greater understanding of the value of "theology in a minor key"--a theology that embraces suffering as well as joy.
EXCERPT This book attempts a theology in a minor key, a theology that lingers, however uncomfortably, over Good Friday. It takes its cue from the blues, harmonizing narratives of Scripture with narratives of the Mississippi Delta, the land of cotton fields and Cyprus swamps and the moaning slide guitar. This is not a book by a musician, however, but by a theologian. And so I offer a theological interpretation of the blues. Cambridge theologian Jeremy Begbie has argued for music's intrinsic ability to teach theology. As an improvisation on Begbie's thesis, I take the blues to be intrinsically suited to teach a particular theology, a theology in a minor key. This is not to suggest that a theology in a minor key, or the blues for that matter, utterly sounds out despair like the torrents of a spinning hurricane. A theology in a minor key is no mere existential scream. In fact, a theology in a minor key sounds a rather hopeful melody. Good Friday yearns for Easter, and eventually Easter comes. Blues singers, even when groaning of the worst of times, know to cry out for mercy because they know that, despite appearances, Sunday's coming. . . . The blues, like the writings of Flannery O'Connor, need not mention him [Christ] in every line, or in every song, but he haunts the music just the same. At the end of the day, he serves as the resolution to the conflict churning throughout the blues, the conflict that keeps the music surging like the floodwaters of the Mississippi River.