Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die praktische Relevanz der Gesundheitskommunikation ist mittlerweile unumstritten. In der Vergangenheit wurde jedoch oft die theoretische Fundierung der Forschung vernachlassigt. Der Band greift dies durch theoretische Reflexionen und aktuelle empirische Studien auf. Thematisiert werden ethische Aspekte im Bereich des gesundheitsbezogenen Journalismus sowie Herausforderungen fur die Gestaltung von Gesundheitskampagnen. Die Beitrage gehen ferner Persuasionseffekten von Gesundheitsbotschaften und dem Einfluss von Gesundheitskommunikation auf die Wahrnehmung und Einstellung zu gesundheitsrelevanten Themen nach. Zudem werden die Gesundheitskommunikation im Internet sowie technologiegestutzte Interventionen zur Gesundheitsforderung betrachtet, welche durch die Verbreitung von Smartphones und mobilen Geraten zunehmend an Bedeutung gewinnen. Die Themen werden theoriegeleitet, mit sozialwissenschaftlichen Methoden untersucht und hinsichtlich ihrer Praxisimplikationen diskutiert. Mit Beitragen von: Florian Arendt, Hendrik Auge, Marko Bachl, Swaantje Barth, Eva Baumann, Svea Benad, Cornelia Betsch, Nicola Doring, Katharina Emde-Lachmund, Maruc Fetzer, Jan A. Finzi, Julia Franzel, Britta Gramlich, Michael Grimm, Lars Guenther, Marco Haim, Matthias R. Hastall, Anja Kalch, Veronika Karnowski, Sabrina Heike Kessler, Saskia Klenk, Christoph Klimmt, Nanon H.M Labrie, Claudia Lampert, Elena Link, Ramona Ludolph, Jana Mannel, Tino Meitz, Jannis Meseke, Lisa Meyer, Alexander Ort, Sarah-Ann Owsianski, Carline E. Perren, Claudia Poggiolini, Sarah Potrafke, Yvonne Prinzellner, Oliver Quiring, Katja Radon, Doreen Reifegerste, Rebecca Renatus, Ute Ritterfeld, Alexander Rohm, Constanze Rossmann, Georg Ruhrmann, Markus Schafer, Helmut Scherer, Sebastian Scherr, Lisette Scheunert, Daniela Schlutz, Colette Schnedier Stingelin, Urte Scholz, Lisa Schubert, Peter J. Schulz, Markus Seifert, Friedrich Steger, Paula Stehr, Hannah Storch, Freya Sukalla, Katrin Tonndorf, Anna J. M. Wagner, Jascha Wiehn, Julian Windscheid, Anna-Lena Wolf, Silke Wolf, Guido Zurstiege