Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
»Kunst ist ein Laboratorium und ebenso ein Fest ausgeführter Möglichkeiten«, hat Ernst Bloch einmal geschrieben. In diesem Laboratorium wird nach dem Verhältnis von Kultur und Gesellschaft nachgedacht und Kritik an bestehenden Verhältnissen geübt. Und wie auf jeder Party gibt es auch auf dem »Fest ausgeführter Möglichkeiten« diejenigen, die im Rampenlicht stehen und die Außenseiter im Schatten. Diesen hat sich Jonas Engelmann in »Gesellschaftstanz« ebenso gewidmet wie MusikerInnen, die über ihre Songs eine Kritik an den gesellschaftlichen Verhältnissen geübt haben. Dabei porträtiert er klassische politische Folkmusiker wie Woody Guthrie ebenso wie die Musikaktivisten Public Enemy, die Jazz-Avantgardistin Matana Roberts oder June Tyson, Sängerin von Sun Ras Arkestra. Darüber hinaus zeigt er, inwiefern Klangverhältnisse als Spiegel von Klassenverhältnissen zu lesen sind, welche Rolle die Monopolisierung des Radios auf den Sound hatte und führt in das Wechselverhältnis von jüdischer Identität und Popkultur ein.