Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hoe vaak worden burgers met lastige problemen geconfronteerd die in het juridische circuit kunnen belanden? Wat doen ze vervolgens om die problemen op te lossen? Laten ze het erbij en doen ze niets,of schakelen ze deskundige hulp in? Proberen ze het probleem op eigen houtje op te lossen of kloppen ze aan bij hulpverlenende instanties? En hoeveel problemen eindigen bij een gerechtelijke of buitengerechtelijke instantie? Deze en nog andere vragen komen aan de orde in deze studie,waarvoor ruim 5.400 Nederlanders zijn ondervraagd over de (mogelijke) juridische problemen waarmee ze de afgelopen vijf jaar te maken hebben gehad. Het onderzoek laat zien hoe ze die problemen hebben aangepakt, wat ze ermee hebben bereikt en hoe tevreden ze zijn over de juridische instanties waar ze gebruik van hebben gemaakt. Deze Geschilbeslechtingsdelta is inmiddels de derde opeenvolgende studie naar het geschilbeslechtingslandschap van burgers en beschrijft de belangrijkste veranderingen in vergelijking met de voorgaande edities uit 2003 en 2009.