Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Der Verfasser dieses Buches lehrt Offentliches Recht an der Universitat Tubingen. Aus Anlaa der Vollendung seines 65. Lebensjahres erscheinen in Buchform drei Studien, die sich in ungewohnlicher Weise mit der Zeitgeschichte befassen. Der Obertitel knupft an den Titel des Buches von Wilhelm Schapp In Geschichten verstrickt: Zum Sein von Mensch und Ding an, also an das Werk eines Philosophen. Angeregt durch die Bemuhungen Schapps, der Sackgasse subjektivistischen Denkens auszuweichen, mochte der Verfasser bestimmte Vorgange in der neuesten Geschichte nicht in der ublichen Weise beschreiben, sondern verschuttetes Bewuatsein der Alteren offenlegen und den Jungeren verstandlich machen. Europa war seit dem Jahre 1945 auch durch Bewuatlosigkeit gespalten. Im Westen wirkte die Spaltung - vielleicht noch mehr als im Osten - mit zusatzlicher Spaltung zwischen den Generationen. Nach Meinung des Verfassers bedeutet die Offnung von Markten, bzw. die Herstellung gemeinsamer Markte, viel, doch vermag das alleine nicht, europaische Gemeinschaft wiederherzustellen: Der neue Uberbau in Europa mua labil bleiben, wenn Bewuatsein und Kenntnis der Basis fehlen.