Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: The first volume of this history of early Christianity, which will be published in four volumes, describes the path Jesus took and the work he did against the backdrop of contemporary Judaism in Palestine. Martin Hengel and Anna Maria Schwemer begin with a study of Jesus' Galilean origins and then deal with his relationship to John the Baptist and the historical context of his work. This is followed by the form of his preaching as well as its content, which was determined by the beginning kingdom of God, the will of God and the love of the Father. The authors also focus on Jesus as a miracle worker and the problem of his messianic claim, which must not be limited to the question of the title itself. At the end of the book, they deal with the last struggle in Jerusalem, his passion and the appearances of the Risen One. German description: Der erste Band dieser auf vier Bande geplanten Geschichte des fruhen Christentums umfasst den Weg und das Wirken Jesu vor dem Hintergrund des zeitgenossischen Judentums in Palastina. Dass die Darstellung Jesu selbst bereits Teil einer solchen Geschichte sein muss, sollte heute nicht mehr bestritten werden. Jesu Wirken und Leiden muss in engem Zusammenhang mit dem palastinischen Judentum und seinen religios-politischen Gruppen gesehen werden. Bei der Uberfulle der Jesusbilder kommt den Vorfragen nach den Quellen und den Kriterien einer historischen Untersuchung besondere Bedeutung zu. Hier ist wesentlich, dass aufgrund der Quellenlage nur Annaherungen moglich sind und die historische Gestalt Jesu von sehr verschiedenen Aspekten aus gesehen werden kann. Martin Hengel und Anna Maria Schwemer untersuchen zunachst die galilaische Herkunft Jesu, und behandeln dann weiter das Verhaltnis zu Johannes dem Taufer und den historischen Rahmen seines Wirkens. Es folgen die Form seiner Verkundigung sowie deren Inhalt, der von der anbrechenden Gottesherrschaft, dem gottlichen Willen und der Liebe des Vaters bestimmt ist. Weitere Schwerpunkte bilden Jesus als Wundertater und das umstrittene Problem seines messianischen Anspruchs, der nicht auf die Titelfrage beschrankt werden darf. Am Ende stehen der letzte Kampf in Jerusalem, seine Passion und die Erscheinungen des Auferstandenen.