Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Economie & Management
  4. Geld & Financiën
  5. German Buyouts Adopting a Buy and Build Strategy

German Buyouts Adopting a Buy and Build Strategy

Key Characteristics, Value Creation and Success Factors

Nils Hoffmann
Paperback | Engels | Hallesche Schriften Zur Betriebswirtschaft | nr. 22
€ 68,95
+ 137 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Foreword Problems of buyouts on the one side and M&A on the other side have been often treated by the literature from theoretical and empirical view. But there is comparatively little knowledge concerning a new practice where investors combine buyouts with M&A via a so-called buy-and-build strategy. In Germany such strategies have been pursued from about 1998, since then the growth of private equity has pushed the interest in these strategies. The author's professional experience and the access to special data resources have made possible investigating the phenomenon of buy-and-build strategies not only theoretically but also empirically. Until the end of 2003 the author has found 21 cases of buy-and-build strategies with a German platform company. The cases differ with respect to financing and capital structure, type of the buyer, and the buyer's motives. Moreover, there are different parties concerned like investors, funds of funds, private equity enterprises, and target companies. Thus, one can imagine the plurality of possible species. The author has combined his expert knowledge with great effort, opening a new and sensible area for research in business administration. By applying case study research, the development of propositions, and the evaluation of a questionnaire the author was able to get interesting empirical results.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
253
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 22

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783835006980
Verschijningsdatum:
24/01/2008
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
358 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 137 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.