Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Geographies of New Femininities examines the emergence of contemporary constructions of femininity in a global context. It asks whether these femininities are new and suggests that current celebrations of diversity in the lived experience and performance of women's identities are largely Euro-centric. Through four in-depth case studies Geographies of New Femininities illustrates how constructions of femininities across the world reflect gender inequalities embedded within global/local geographies of social and economic change. The analysis brings together key themes in geography and feminist studies, showing how globalisation and the fracturing of identities are influencing research on gender. Throughout the book the authors explore spaces of opportunity and oppression for women and highlight the geographies associated with the negotiation of gender identities. Geographies of New Femininities moves between empirical and theoretical debate using first hand accounts to work through methodological issues relating to gender and geography. It is deliberately written in an accessible style to encourage students to engage with up-to-date research on gender.