Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Despite the efforts of modern scholars to explain the origins of science communication as a social, rhetorical, and aesthetic phenomenon, most researchers approach the popularization of science from the perspective of present issues, thus ignoring its historical roots in classical culture along with its continuities, disruptions, and transformations. This volume fills this research gap with a genealogically reflected introduction into the popularization of science as a recurrent cultural technique. The category "popular science" is elucidated in interdisciplinary and diachronic dialogue, discussing case studies from all historical periods. Classicists, archaeologists, medievalists, art historians, sociologists, and historians of science provide the first diachronic and multilayered approach to the rhetoric techniques, aesthetics, and societal conditions that have shaped the dissemination and reception of scientific knowledge.