Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Genderstudies
  6. Gender, Society and Print Culture in Late-Stuart England

Gender, Society and Print Culture in Late-Stuart England

The Cultural World of the Athenian Mercury

Helen Berry
€ 182,45
+ 364 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Focusing on a largely unknown type of popular print culture that developed in the late 1600s-the coffee house periodical-Helen Berry here offers new evidence that the politics of gender, far from being a marginal or frivolous topic, was an issue of general interest and wide-spread concern to the early modern reader. Berry's study provides the first full length analysis of John Dunton's Athenian Mercury (1691-97), an influential specimen of the coffee-house periodical genre, as well as the original question-and-answer publication which addressed both men's and women's issues in one journal. As the chapter headings in this book indicate, the topics addressed in the "agony column" of the Athenian Mercury-for example, the body, courtship, and sex-are of enduring interest across the centuries. Berry's study of this periodical provides new insights into the gendered ideas and debates that circulated among middling sorts in early modern England. An historical survey of the social effects of mass communication in the early modern period, this volume makes an important contribution to the ongoing study of how gendered ideas and values were communicated culturally, particularly beyond the milieu of elite groups such as the nobility and gentry. It argues that the mass media was from its infancy an important means of communicating powerful messages about gender norms, particularly among the middling sorts. The study will appeal not only to historians, women and gender studies scholars and literature scholars, but also to scholars of publishing history.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
280
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780754604969
Verschijningsdatum:
4/06/2003
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 219 mm
Gewicht:
544 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 364 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.