• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Genderstudies
  6. Gender Differences in Computer and Information Literacy

Gender Differences in Computer and Information Literacy

An In-Depth Analysis of Data from Icils

Eveline Gebhardt, Sue Thomson, John Ainley, Kylie Hillman
Paperback | Engels | Iea Research for Education | nr. 8
€ 52,95
+ 105 punten
Uitvoering
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This open access book presents a systematic investigation into internationally comparable data gathered in ICILS 2013. It identifies differences in female and male students' use of, perceptions about, and proficiency in using computer technologies. Teachers' use of computers, and their perceptions regarding the benefits of computer use in education, are also analyzed by gender.

When computer technology was first introduced in schools, there was a prevailing belief that information and communication technologies were 'boys' toys'; boys were assumed to have more positive attitudes toward using computer technologies. As computer technologies have become more established throughout societies, gender gaps in students' computer and information literacy appear to be closing, although studies into gender differences remain sparse.

The IEA's International Computer and Information Literacy Study (ICILS) is designed to discover how well students are prepared for study, work, and life in the digital age. Despite popular beliefs, a critical finding of ICILS 2013 was that internationally girls tended to score more highly than boys, so why are girls still not entering technology-based careers to the same extent as boys?

Readers will learn how male and female studentsdiffer in their computer literacy (both general and specialized) and use of computer technology, and how the perceptions held about those technologies vary by gender.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
73
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 8

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783030262051
Verschijningsdatum:
11/09/2020
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
136 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 105 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.