Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Gender and Teaching provides a vivid, focused, and interactive overview of important gender issues in education today. This is aocomphshed through conversations among experts, practitioners, and readers that are informed by representative case studies and by a range of theoretical approaches to the issues. Gender and Teaching is the third volume in Reflective Teaching and the Social Conditions of Schooling: A Series for Prospective and Practicing Teachers, edited by Daniel P. Liston and Kenneth M. Zeichner. It follows the same format as previous volumes in the senes. Part I includes four cases dealing with related aspects of gendered experiences In schools (non-sexist elementary school curricula; gender and race implications of special education assignment practices; homophobia in high schools and classrooms; and teaching as a woman's profession), followed by reactions from preservice and practicing teachers, administrators, and professors. Part II is an elaboration of four "public argurnents"--conservative, liberal, women-centered, and radical-multicultural---pertaining to the issues raised in Part I. These arguments exemplify dusters of orientations, organized around general values rather than hard and fast principles. Part lii presents the authors' own interpretations of the issues raised throughout the book, and provides activities and topics for reflection and an annotated bibliography of additional resources.