Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ontdek hoe psychologie en emoties onze financiële beslissingen beïnvloeden. Van geven tot beleggen, leer met *Gek met geld* valkuilen te vermijden en betere keuzes te maken.
Wat heb je liever, dat iemand anders een lot voor je uitkiest, of dat jij zelf kiest? Kun jij aan het nieuws zien welke aandelen zullen gaan stijgen? Geef je liever een cadeau dat je zélf zou krijgen, of iets dat de jarige wil hebben? In Gek met geld beschrijft Jaap van Ginneken de belangrijkste inzichten uit de financiële psychologie en breinwetenschap. Dat doet hij aan de hand van alledaagse geldhandelingen zoals geven en nemen, gokken en verzekeren, sparen en lenen, kopen en beleggen. Hij wijst in dit boek op de vele manieren waarop we steeds weer de fout in gaan met geld: door illusies, denkfouten, simplificaties, emoties enzovoort. Zo heb je de prijs van dit boek alweer snel terugverdiend.
Dr. Jaap van Ginneken studeerde sociale psychologie en promoveerde cum laude in de massapsychologie. Hij was jarenlang associate professor aan de Universiteit van Amsterdam en aan de Ceram International Business School in Nice. Hij publiceerde twintig boeken in vijf talen. Van Ginneken is een veelgevraagd spreker over sociale psychologie.
'Kostelijke lectuur. Van Ginneken heeft een boek willen schrijven voor een breed publiek, niet alleen voor geldprofessionals, maar ook voor leken. In die opzet is hij geslaagd. Met vlag en wimpel.' De Telegraaf
Zeer toegankelijke, maar goed gedocumenteerde betoogtrant Algemeen Dagblad (over De kracht van de zwerm)