Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What does it mean to be gayfriendly? Having gay friends, supporting gay marriage, remaining unfazed when one's son or daughter comes out? Going to gay bars or questioning one's own sexual orientation? There is no single model of 'gayfriendliness', but rather different attitudes which vary according to age, sex, country and life circumstance.
Acceptance of homosexuality has undeniably grown, and homosexuality is increasingly seen as one form of sexuality among others. But embedded in this liberal vision is a perspective that is more troubling. Based on interviews with gayfriendly straight people in the liberal neighbourhoods of Park Slope in New York and the Marais in Paris, Sylvie Tissot shows that stereotypes remain and control of gays and lesbians has not disappeared. Acceptance is directed towards those who are of the same socioeconomic background, who proclaim their wish to emulate traditional norms of family life, and who do not make any other demands. Gays must be normal but not completely so, similar and at the same time different, in order to meet the not always conscious conditions of acceptability.
Gayfriendliness has managed to dispel violence and discrimination and has accompanied the invention of less conventional lives. But, as Tissot shows, it has not yet liberated itself from the clutches of heterosexual domination which still structures our society and our ways of thinking.