Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Gaming the Stage

Playable Media and the Rise of English Commercial Theater

Gina Bloom
Paperback | Engels | Theater: Theory/Text/Performance
€ 34,95
+ 69 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Rich connections between gaming and theater stretch back to the 16th and 17th centuries, when England's first commercial theaters appeared right next door to gaming houses and blood-sport arenas. In the first book-length exploration of gaming in the early modern period, Gina Bloom shows that theaters succeeded in London's new entertainment marketplace largely because watching a play and playing a game were similar experiences. Audiences did not just see a play; they were encouraged to play the play, and knowledge of gaming helped them become better theatergoers. Examining dramas written for these theaters alongside evidence of analog games popular then and today, Bloom argues for games as theatrical media and theater as an interactive gaming technology.

Gaming the Stage also introduces a new archive for game studies: scenes of onstage gaming, which appear at climactic moments in dramatic literature. Bloom reveals plays to be systems of information for theater spectators: games of withholding, divulging, speculating, and wagering on knowledge. Her book breaks new ground through examinations of plays such as The Tempest, Arden of Faversham, A Woman Killed with Kindness, and A Game at Chess; the histories of familiar games such as cards, backgammon, and chess; less familiar ones, like Game of the Goose; and even a mixed-reality theater videogame.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
304
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780472053810
Verschijningsdatum:
10/07/2018
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
150 mm x 226 mm
Gewicht:
521 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 69 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.