Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Gameworlds

Virtual Media and Children's Everyday Play

Seth Giddings
Hardcover | Engels
€ 271,45
+ 542 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Game studies is a rapidly developing field across the world, with a growing number of dedicated courses addressing video games and digital play as significant phenomena in contemporary everyday life and media cultures. Seth Giddings looks to fill a gap by focusing on the relationship between the actual and virtual worlds of play in everyday life. He addresses both the continuities and differences between digital play and longer-established modes of play. The 'gameworlds' title indicates both the virtual world designed into the videogame and the wider environments in which play is manifested: social relationships between players; hardware and software; between the virtual worlds of the game and the media universes they extend (e.g. Pokémon, Harry Potter, Lego, Star Wars); and the gameworlds generated by children's imaginations and creativity (through talk and role-play, drawings and outdoor play). The gameworld raises questions about who, and what, is in play. Drawing on recent theoretical work in science and technology studies, games studies and new media studies, a key theme is the material and embodied character of these gameworlds and their components (players' bodies, computer hardware, toys, virtual physics, and the physical environment). Building on detailed small-scale ethnographic case studies, Gameworlds is the first book to explore the nature of play in the virtual worlds of video games and how this play relates to, and crosses over into, everyday play in the actual world.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781623566326
Verschijningsdatum:
28/08/2014
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
150 mm x 231 mm
Gewicht:
408 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 542 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.