Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Game Production

Prototyping and Producing Your Board Game

Geoffrey Engelstein
Hardcover | Engels
€ 141,95
+ 283 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Description:

Many new games are from first-time designers or are self-published, so there is a tremendous thirst for information about the nuts and bolts of tabletop game design. While there are many books about the design process in terms of mechanisms and player experience, there are no books that cover the arts and crafts aspects of how to create a prototype, software and physical tools that can be used, graphic design and rules writing, and considerations for final production. Gamecraft: Prototyping and Producing Your Board Game presents this information in a single volume which will be invaluable for up-and-coming designers and publishers.

Key Features:

  • The text compiles information from many websites, blogs, Facebook groups, subreddits, and the author's extensive experience in an easy-to-read volume.
  • The text illustrates how to lay out and assemble the physical aspects of an effective board game.
  • The book is divided into two sections for readability and covers a large array of different techniques.

Geoffrey Engelstein is the designer of many tabletop games, including The Ares Project, the Space Cadets series, The Dragon & Flagon, and The Expanse. He is the founder of Ludology, a bi-weekly podcast about game design, and a contributor to the Dice Tower podcast with his bi-weekly GameTek segments that discuss the math, science, and psychology of games. He has also published several books, including GameTek: The Math and Science of Gaming, Achievement Relocked: Loss Aversion and Game Design, and Building Blocks of Tabletop Game Design. He is on the faculty of the NYU Game Center as an adjunct professor for Board Game Design and has been invited to speak at PAX, GenCon, Metatopia, and the Game Developers Conference.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
180
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367626907
Verschijningsdatum:
22/12/2020
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
155 mm x 234 mm
Gewicht:
498 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 283 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.