Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Anna Custers' study presents evidence from a randomised field experiment that was conducted in Bhopal, India. It delivers a two-fold contribution to the burgeoning field of financial literacy theory. Firstly, it investigates a specific link in the theoretical mechanism between financial literacy and household well-being. Where most financial literacy research focuses on the link between financial literacy training and demand for financial services, Custers deals with the question whether financial literacy training affects financial literacy levels. The results of her experiment show that a financial literacy training programme for urban microfinance clients positively affects average financial literacy levels.Secondly, Custers' study investigates a relatively under-researched topic, in particular for developing countries: The effect of trainer gender on learning outcomes and learning perceptions. She asks whether a differential design of a financial literacy training programme, based on trainer gender, differently affects financial literacy levels and learning perceptions among microfinance clients. The results of the experiment suggest it does not matter whether male or female trainers are employed.The results of her study provide an essential contribution to identifying the best strategies for improving the financial literacy of the poor. Custers' conclusion that specifically tailored instruction programmes, irrespective of trainer gender, can greatly improve financial literacy levels is highly relevant to both academia and professionals working in the field of financial literacy.