Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Fundamentals of Airline Marketing

Scott Ambrose, Blaise Waguespack
Paperback | Engels | Aviation Fundamentals
€ 62,45
+ 124 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Applying fundamentals of marketing to commercial passenger air transportation, this textbook puts the emphasis on marketing principles and illustrative ways in which airlines can distinguish themselves within the highly competitive global marketplace.

Fundamentals of Airline Marketing begins with a survey of current airline business strategies and the macro forces that have shaped the airline industry in the past and will continue to do so in the future. The growing importance of technology is discussed both from the perspective of better understanding customer needs and engaging more effectively with them. The central role of the "customer" is explored through the lens of modern segmentation and branding approaches. Coverage then shifts to the tactical decision areas consisting of the 4Ps--product, place, promotion, and price--in which marketers shape and execute their strategies. The book concludes with a focus on executing marketing initiatives internally through customer-facing employee groups and externally through the measurement and management of the customer experience.

Fundamentals of Airline Marketing:

  • is an accessible textbook on the fundamentals of marketing for commercial passenger air transportation
  • chronicles the marketing innovations and controversies that have been central to the historic shift in airline fortunes
  • demonstrates how airline decisions fit within the fundamentals of marketing and how the marketplace is continuing to evolve
  • provides a bridge between key marketing principles and their specific application to the airline industry in each chapter

This textbook is written primarily for undergraduate college students enrolled in aviation business administration programs and related courses. It will also serve as an accessible primer on airline marketing for industry professionals not presently working in marketing and for frontline airline employees seeking to learn more about marketing.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
214
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367178031
Verschijningsdatum:
28/05/2021
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
189 mm x 246 mm
Gewicht:
659 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 124 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.