Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Auch in China wird seit der jüngsten Umbruchphase ein Ansteigen der Jugendgewalt als soziales Problem diskutiert. Die vorliegende empirische Studie widmet sich dieser Problematik aus einer biographisch verstehenden Sicht. In qualitativen, "rekonstruktiven Interviews", die in China durchgeführt wurden, kommen 30 männliche chinesische Jugendliche zu Wort, die ausführlich über ihre Lebensgeschichten und insbesondere die Entwicklung ihrer Gewaltbereitschaft und Gewalttätigkeit berichten. Der Darstellung der Ergebnisse aus dieser Studie gehen Ausführungen zur gesellschaftlichen und sozialen Situation in China sowie zur Anwendung der qualitativen Erhebungstechnik des "rekonstruktiven Interviews" unter diesen kulturellen Bedingungen voran. Der Band schließt mit einem ersten Kulturvergleich auf empirischer Grundlage zum Thema "Gewalt an Schulen" in China und in Deutschland.