Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study attempts an investigation of Psalms 35-41 in the Masoretic tradition from two viewpoints and in the wake of current research on the Psalter. Firstly, the common opinion that they form a sub-unit of their own within the structure of the first 'book' of the Psalter (Psalms 3-41) is verified on the basis of their concatenation and pragmatics. The deepened insight leads to the conclusion that the bundle consists of two clusters, Psalms 35-37 and Psalms 38-41, each of which deals with the question of how to understand God's tolerance towards the wicked, and how readers, following in the psalmist's footsteps, might live on with that knowledge. The two clusters also provide evidence of an advancing argument in two parallel moves that are covered by the book's main title: 'From Servant of YHWH to Being Considerate of the Wretched'. Secondly, the Davidisation of the psalmist throughout the whole bundle is examined, not insofar as it is limited to explicit references to the historical David (especially in psalm headings), but also by feasible, lexical (Hebrew) analogies with the vita David in 1-2 Samuel (with 1 Kings 2). In this way, intertextuality is envisaged as a literary process that is initiated by the author and can be continued by well-informed readers. The monograph's subtitle renders this as 'The Figure David in the Reading Perspective of Psalms 35-41 MT'.