Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In 2004, the York-Antwerp Rules (YAR), a cornerstone of general average in maritime law, underwent a revision at the Comité Maritime International (CMI) conference. Led by cargo insurers, the proposed changes aimed to modernize the YAR 1994. However, this revision sparked controversy. Shipowners, a key stakeholder group, vehemently opposed the amendments. Despite their objections, the CMI adopted the YAR 2004. However, the industry's resistance proved strong. Shipowners, led by BIMCO, actively discouraged the use of YAR 2004, ultimately rendering it a failed attempt at reform. Today, the YAR 1994 remains the dominant standard, highlighting the challenges of achieving consensus in revising established maritime legal frameworks.