Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Where do our images about early hominids come from? In this fascinating in-depth study, David Van Reybrouck demonstrates how input from ethnography and primatology has deeply influenced our visions about the past from the 19th century to this day - often far beyond the available evidence. Victorian scholars were keen to look at contemporary Australian and Tasmanian aboriginals to understand the enigmatic Neanderthal fossils. Likewise, today's primatologists debate to what extent bonobos, baboons or chimps may be regarded as stand-ins for early human ancestors. The belief that the contemporary world provides 'living links' still goes strong. Such primate models, Van Reybrouck argues, continue the highly problematic 'comparative method' of the Victorian times. He goes on to show how the field of ethnoarchaeology has succeeded in circumventing the major pitfalls of such analogical reasoning. A truly interdisciplinary study, this work shows how scholars working in different fields can effectively improve their methods for interpreting the deep past by understanding the historical challenges of adjacent disciplines. Overviewing two centuries of intellectual debate in fields as diverse as archaeology, ethnography and primatology, Van Reybrouck's book is one long plea for trying to understand the past on its own terms, rather than as facile projections from the present.