Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The principal axes along which seventeenth and eighteenth-century Jamaica divided were those of colour and of freedom. By the late eighteenth century, it became axiomatic that all Protestant whites were free and that all blacks were either enslaved or marked out for discriminatory action as a result of not being white. But this situation was new: before the Seven Years' War and the trauma of Tacky's Revolt in 1760, a considerable proportion of the white population was unfree, including many indentured servants and, before 1718, convicts. This article estimates the numbers of unfree whites before the 1760s, allows as far as sources allow some voice to these poor whites, and examines their status as unfree people in a society increasingly oriented around principles of white supremacy. Over time, the political and economic position of ordinary whites dramatically improved as the principles of white racial superiority took hold in the last quarter of the eighteenth century. It meant that the people somewhat derisively called cowskin heroes' due to their penchant for lording it over enslaved people were in the ascendant as the principles of white racial superiority took hold as the foundations of social, economic and political order in the island.