Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Even the briefest glance at an art museum's holdings or an introductory history textbook demonstrates the profound influence of Christian images and art. From Idols to Icons tells the fascinating history of the dramatic shift in Christian attitudes toward sacred images from the third through the early seventh century. From attacks on the cult images of polytheism to the emergence of Christian narrative iconography to the appearance of portrait-type representations of holy figures, this book examines the primary theological critiques and defenses of holy images in light of the surviving material evidence for early Christian visual art. Against the previous assumption that fourth- and fifth-century Christians simply forgot or ignored their predecessors' censure and reverted to more alluring pagan practices, Robin M. Jensen contends that each stage of this profound change was uniquely Christian. Through a careful consideration of the cults of saints' remains, devotional portraits, and pilgrimages to sacred sites, Jensen shows how the Christian devotion to holy images came to be rooted in their evolving conviction that the divine was accessible in and through visible objects.