Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

From Head Shops to Whole Foods

The Rise and Fall of Activist Entrepreneurs

Joshua Davis
€ 62,95
+ 125 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In the 1960s and '70s, a diverse range of storefronts--including head shops, African American bookstores, feminist businesses, and organic grocers--brought the work of the New Left, Black Power, feminism, environmentalism, and other movements into the marketplace. Through shared ownership, limited growth, and democratic workplaces, these activist entrepreneurs offered alternatives to conventional profit-driven corporate business models. By the middle of the 1970s, thousands of these enterprises operated across the United States--but only a handful survive today. Some, such as Whole Foods Market, have abandoned their quest for collective political change in favor of maximizing profits.

Vividly portraying the struggles, successes, and sacrifices of these unlikely entrepreneurs, From Head Shops to Whole Foodswrites a new history of social movements and capitalism by showing how activists embraced small businesses in a way few historians have considered. The book challenges the widespread but mistaken idea that activism and political dissent are inherently antithetical to participation in the marketplace. Joshua Clark Davis uncovers the historical roots of contemporary interest in ethical consumption, social enterprise, buying local, and mission-driven business, while also showing how today's companies have adopted the language--but not often the mission--of liberation and social change.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
336
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780231171588
Verschijningsdatum:
8/08/2017
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
160 mm x 231 mm
Gewicht:
589 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 125 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.