Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

From Boys to Men

Rhetorics of Emergent American Masculinity

Leigh Ann Jones
Paperback | Engels | Studies in Writing and Rhetoric
€ 43,45
+ 86 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Institutional, organized expressions of male coming-of-age encourage Americans to believe that emergent masculinity is an enduring natural phenomenon and an essential component of American identity, and that the outcomes of the transformation process from boy to man have important consequences for the United States as a nation.

Leigh Ann Jones explores performances of developing young male identity in case studies from twentieth- and twenty-first-century federal and civic organizations that recruit boys and young men using appeals to American national identity, often coding these appeals as character building. Examining documents from the Boy Scouts of America during the Progressive Era, the Sigma Chi college fraternity in the 1960s, and the US Army's "Army of One" recruiting campaign in the early 2000s, Jones explicates rhetorical strategies that position the young male figure as a source of enduring national identification and as a citizen who is the product of a distinct trajectory of development and transformation.

These strategies emerge from an intense interest among community leaders in the psychology of boys and are characterized by language that directs and shapes boys' consciousness of themselves as males, tying that consciousness to an American identity. Applying Kenneth Burke's concept of rhetoric as identification, particularly his understanding of constitutive rhetoric, Jones outlines a framework for understanding how such organizations for boys have endured, along with their myths about masculinity, in spite of the ways in which these stories are troubled by economics, gender, race, and sexuality.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
147
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780814103753
Verschijningsdatum:
16/06/2016
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
211 mm x 137 mm
Gewicht:
217 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 86 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.