Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

From Bombay to Bollywood

The Making of a Global Media Industry

Aswin Punathambekar
Paperback | Engels | Postmillennial Pop | nr. 5
€ 51,95
+ 103 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

From Bombay to Bollywood analyzes the transformation of the national film industry in Bombay into a transnational and multi-media cultural enterprise, which has come to be known as Bollywood. Combining ethnographic, institutional, and textual analyses, Aswin Punathambekar explores how relations between state institutions, the Indian diaspora, circuits of capital, and new media technologies and industries have reconfigured the Bombay-based industry's geographic reach. Providing in-depth accounts of the workings of media companies and media professionals, Punathambekar has produced a timely analysis of how a media industry in the postcolonial world has come to claim the global as its scale of operations.

Based on extensive field research in India and the U.S., this book offers empirically-rich and theoretically-informed analyses of how the imaginations and practices of industry professionals give shape to the media worlds we inhabit and engage with. Moving beyond a focus on a single medium, Punathambekar develops a comparative and integrated approach that examines four different but interrelated media industries--film, television, marketing, and digital media. Offering a path-breaking account of media convergence in a non-Western context, Punathambekar's transnational approach to understanding the formation of Bollywood is an innovative intervention into current debates on media industries, production cultures, and cultural globalization.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
266
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 5

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780814729496
Verschijningsdatum:
24/07/2013
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 226 mm
Gewicht:
417 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 103 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.