Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Marco Antonio Campos's work can be considered a response to the dialogic poetry that arose in Latin America beginning in the 1950s. The latter is characterized by radical disregard for solipsism, opposition to capitalism and neo-colonialism, opening up to popular culture, democratization of language, and formal experimentation. By contrast, in Campos's poems, like in many by his contemporaries, morality is given priority over politics, feeling over reason, plain style over experimentation. In his case, a displacement from time history and biography toward space city and home is carried out, and poetry becomes chronicle. Yet this reaction is normal, intrinsic to the evolution of Latin American poetry, self-aware and adamant in its refusal to stagnate. Accordingly, Campos's work is no less conscious of the other, no less socially participative or aesthetically restless than that of his immediate predecessors. As Roger Munier suggests, in the end, each of Campos's books debates "his relentlessly questioned identity," but in a different way that ultimately continues to be dialogic and to require an active reader.