Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
by Ronald Fletcher To devote a volume to Freud in a series on 'The Making of Sociology' might seem, to some readers, very strange. Freud, they might argue, was not only (and very explicitly) a psychologist, but also (and equally explicitly) a clinical psychologist, whose most immediate preoccupation was that of trying to cure the mental illnesses of his patients. Furthermore, he was a psychologist who insisted on relating his theories as closely as possible to biological and physiological facts. All this, of course, is true. But to adopt this view as one which distinctly marks Freud off from sociology is a basic mistake, and one which shows how sadly subjects which were once seen as being essentially interrelated have been forced into false separation by the current vogue of'specialization'-necessary and correct when it is soundly conceived, but intellectually disastrous when it is not. It is worthwhile to recall that all the major thinkers who contributed to the making of sociology-from Comte and Spencer to Ward, Giddings, Tonnies, Durkheim, Hobhouse, Weber, Simmel, Pareto (this could be a very long list I)-were, in fact, convinced about the close relationships between biology, psychology and sociology. The same is true of all the major anthropologists. The simple truth is that all these men were critically and creatively participating in the revolution which was taking place in man's approach to his knowledge of nature, and of his own nature and place within it.