Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This engaging book discusses the colorful personalities and beloved music of the French romantic organist-composers. Michael Murray draws vivid portraits of Aristide Cavaillé-Coll (1811-1899), the greatest and most influential organ builder of his time, and of seven other musicians with connections to Cavaillé-Coll and to one another: Camille Saint-Saëns (1835-1921), César Franck (1822-1890), Charles-Marie Widor (1844-1937), Louis Vierne (1870-1937), Marcel Dupré (1886-1971), Jean Langlais (1907-1991), and Olivier Messiaen (1908-1992). The book offers to lovers of French music and culture--and especially to student organists--details of these composers` lives and times and of their styles and techniques. Drawing on his personal acquaintance with Messiaen, Langlais, Dupré, and other famous contemporaries, and on period documents, original accounts, early recordings, and other primary sources, Murray examines the relationship between organ building and musical composition, the nature of romanticism and classicism, and the ever-perplexing question of composer versus interpreter.