Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Freedom of Commercial Expression

Roger A Shiner
Hardcover | Engels | Law
€ 330,45
+ 660 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

The U.S. Supreme Court extended constitutional protection to commercial expression or speech in 1976. The European Court of Human Rights and the Supreme Court of Canada subsequently did likewise. Historically, however, as Chief Justice Rehnquist memorably remarked in dissenting from the 1976 decision, freedom of expression relates to public decision-making as to political, social, and other public issues, rather than the decision of a particular individual as to whether to purchase one or another kind of shampoo. For all that, courts are now granting constitutional protection to the commercial advertising of organizations such as tobacco manufacturers, breweries, and discount liquor stores.

In this book, Roger Shiner subjects to critical examination the history of and reasoning behind the extension to commercial expression of the principles of freedom of expression. He examines the institutional history of freedom of commercial expression as a constitutional doctrine, and argues that the history is one of ad hoc, not logical, development. In examining the arguments used in support of freedom of commercial expression, he shows that even from within the borders of liberal democratic theory, constitutional protection for commercial expression is not philosophically justified. Commercial corporations cannot possess an original autonomy right to free expression. Moreover, the claim that there is a hearers' right to receive commercial expression which advertisers may borrow is invalid. Freedom of commercial expression does not fit the best available models for hearers' rights. Regulation of commercial expression is not paternalistic. The free flow of commercial information is not automatically a good, and in any case commercial expression rarely in fact involves information.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
380
Taal:
Engels
Reeks:
Law

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780198262619
Verschijningsdatum:
29/01/2004
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
707 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 660 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.