Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Freedom from Want

American Liberalism and the Idea of the Consumer

Kathleen G Donohue
€ 91,95
+ 183 punten
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In 1941, Franklin Delano Roosevelt identified "four essential human freedoms." Three of these--freedom from fear, freedom of speech, and freedom of religion--had long been understood as defining principles of liberalism. Roosevelt's fourth freedom--freedom from want--was not. Indeed, classic liberals had argued that the only way to guarantee this freedom would be through an illiberal redistribution of wealth. In Freedom from Want, Kathleen G. Donohue describes how, between the 1880s and the 1940s, American intellectuals transformed classical liberalism into its modern American counterpart by emphasizing consumers over producers and consumption over production.

Donohue first examines this conceptual shift through the writings of a wide range of late-nineteenth- and early-twentieth-century social critics--among them William Graham Sumner, Charlotte Perkins Gilman, Richard T. Ely, Edward Bellamy, and Thorstein Veblen--who rethought not only the negative connotations of consumerism but also the connection between one's right to consume and one's role in the production process. She then turns to the politicization of these ideas beginning with the establishment of a more consumer-oriented liberalism by Walter Lippmann and Walter Weyl and ending in the New Deal era, when this debate evolved from intellectual discourse into public policy with the creation of such bodies as the National Recovery Administration and the Agricultural Adjustment Administration.

Deftly combining intellectual, cultural, and political history, Freedom from Want sheds new light on the ways in which Americans reconceptualized the place of the consumer in society and the implications of these shifting attitudes for the philosophy of
liberalism and the role of government in safeguarding the material welfare of the people.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
344
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780801874260
Verschijningsdatum:
27/01/2004
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
163 mm x 236 mm
Gewicht:
621 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 183 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.