Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since his notorious 1961 lecture, 'Trying to Understand Endgame', Theodor W. Adorno's name has been frequently coupled with that of Samuel Beckett. This book offers a radical reappraisal of the intellectual affinities between these two figures, whose paths crossed all too fleetingly. Specifically the book argues for a preoccupation with the concept of freedom in Beckett's works - one which situates him as a profoundly radical and even political writer. Adorno's own more explicit reconceptualization of freedom and its scarcity in modernity offers a unique lens through which to examine the way Beckett's works preserve a minimal space of freedom that acts in opposition to an unfree social totality. While acknowledging both the biographical encounters between Adorno and Beckett and the influence Beckett's writings had on Adorno's aesthetics, Natalie Leeder goes further to establish a dialogue between their intellectual positions, working with a range of texts from both writers and seeking insight in Adorno's less familiar works, as well as his magnum opera, Aesthetic Theory and Negative Dialectics.