Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Keren Rosa Hammerschlag's Frederic Leighton: Death, Mortality, Resurrection offers a timely reexamination of the art of the late Victorian period's most institutionally powerful artist, Frederic Lord Leighton (1830-1896). As President of the Royal Academy from 1878 to 1896, Leighton was committed to the pursuit of beauty in art through the depiction of classical subjects, executed according to an academic working-method. But as this book reveals, Leighton's art and discourse were beset by the realisation that academic art would likely die with him. Rather than achieving classical perfection, Hammerschlag argues, Leighton's figures hover in transitional states between realism and idealism, flesh and marble, life and death, as gothic distortions of the classical ideal. The author undertakes close readings of key paintings, sculptures, frescos and drawings in Leighton's oeuvre, and situates them in the context of contemporaneous debates about death and resurrection in theology, archaeology and medicine. The outcome is a pleasurably macabre counter-biography that reconfigures what it meant to be not just a late-Victorian neoclassicist and royal academician, but President of the Victorian Royal Academy.