Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Despite the odds, manufacturing is not in terminal decay in western cities. On the contrary, it is at the opening of a new chapter. Urban manufacturing can help cities to be more innovative, circular, inclusive and resilient.
Since the 1970s, cities world-wide have been witness to radical de-industrialisation. Manufacturing was considered incompatible with urban life and was actively pushed out. As economies have grown, public officials and developers have instinctively shifted their priorities to short-term, high-yielding land uses such as offices, retail space and housing. Inner-city growth from New York to London and even Seoul have generally come at the expense of land uses such as manufacturing or logistics.
More recently, with increasing interest in the circular economy, with cleaner and more compact technology, with more progressive building codes for mixed use, with increasing awareness of the impacts of social inequality and with a clearer understanding of the value chains between the trade of material and immaterial goods, cities across the world are realising that manufacturing has an important place in the 21st century urban economy.
While both enthusiasm for making is increasing and the value of manufacturing is becoming increasingly evident in cities, the topic remains extremely complex and challenging to manage. This book attempts to shed light on the ways manufacturing can address urban challenges, it exposes constraints for the manufacturing sector and provides fifty patterns for working with urban manufacturing. This book has been written to help politicians, public authorities, planners, designers and community organisations to be able to plan, discuss and collaborate by developing more productive urban manufacturing.