Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book seeks to explore how film adaptations of comic art are constructed and received. Through an analysis comparing different types of comic-to-film adaptations selected from a nearly comprehensive list, a set of adaptive operations was discovered based upon the narrative and stylistic relationships between film adaptations and comic art source materials. Depending upon which operations are used, adaptations may be classified as predominately structural or thematic. At one extreme there are structural adaptations that feature an almost precise correspondence of narrative events between comic source and film adaptation. At the other extreme, thematic adaptations have no relationship of narrative structure to the comic source being adapted, but retain key conflicts and characters. Having established this opposition, a second study was performed to determine the differential effect of reading and viewing a structural versus a thematic adaptation on the experience of telepresence - "the perceptual illusion of nonmediation" (Lombard & Ditton, 1997). Implications for telepresence theory and cultural transmission of experience are discussed.