Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Il est difficile, dans une oeuvre theatrale aussi singuliere que celle de Samuel Beckett, qui dejoue sans cesse les principes traditionnels du genre, de saisir tant les procedes formels sous-jacents que la logique structurelle d'ensemble. S'appuyant en partie sur les etudes generales des linguistes, mais forgeant en meme temps ses propres outils conceptuels d'analyse, Betty Rojtman parvient a relever ce defi, sans jamais trouver refuge dans le jargon ou l'exposition absconse. Monde de la vibration de surface et du faux-semblant, le theatre de Beckett est depourvu, dans son statisme ou pourtant quelque chose se passe (Fin de partie), de tout noeud dramatique resolvant les tensions de l'intrigue. Betty Rojtman a parfaitement su reperer ce qui se jouait sous l'apparente absurdite d'un theatre en instabilite permanente, tel un systeme de thermodynamique. Et c'est precisement en recourant aux notions de tension, de force, que l'auteur parvient a resoudre la dialectique inertie/dynamisme innervant le theatre de Beckett. Les tensions se dispersent sur plusieurs niveaux et plusieurs axes (verticalement et horizontalement), mais ou vont-elles exactement? Nulle part, conclut B. Rojtman: elles ne conduisent a aucune paix, a aucune Terre Promise dont le rivage serait entrevu a l'horizon...