Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What must dramatic language do? Jean Chothia suggests it must shape our apprehension of individual character, at the same time conveying more to the audience than to the other characters; it must present us with a continually developing action as each speech emphasises or modifies our perception of what has gone before; and the action and staging must be so related to the dramatic language that they become its necessary complement in our experience of the play. In this lucid and perceptive 1979 account of O'Neill's linguistic development as a dramatist, Dr Chothia assesses how far he may be said to have fulfilled these obligations, a question on which critical opinion is sharply divided. Dr Chothia explores O'Neill's erratic career phase by phase, his use of literary models, his mastery of a wide range of registers from Swedish to Irish immigrant, as well as the imagery he forged amongst other things.