Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is the first book devoted to the cultural history in the pre-modern period of people we now describe as having learning disabilities. Using an interdisciplinary approach, including historical semantics, medicine, natural philosophy and law, it considers a neglected field of social and medical history and makes an original contribution to the problem of a shifting concept such as 'idiocy'. Medieval physicians, lawyers and the schoolmen of the emerging universities wrote the texts which shaped medieval definitions of intellectual ability and its counterpart, disability. In studying such texts, which form part of our contemporary scientific and cultural heritage, we gain a better understanding of which people were considered to be intellectually disabled and how their participation and inclusion in society differed from the situation today.