Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
At the beginning of the 19th century, higher standards of education, the invention of fast and efficient printing presses, and cheap paper production combined to create a new, mass market for literature in England: sensationalistic, graphic "shilling shockers" for the masses. By 1827, macabre literary material dealing with witchcraft, deformity, depravity, insanity, sadism and gore, could be found in such publications as Legends Of Terror, a 40-part omnibus of supernatural tales, and The Casket, a weekly magazine-type publication which touted itself as "the first of the penny papers"; this was also the period when numerous annals of violent crime, such as The Tell-Tale and The Terrific Register, were published.
Edward Lloyd, a bookseller turned publisher, detonated the penny-pulp market from 1836 onwards with the inauguration of a new line of sensationalistic mass-produced "penny bloods", filled with wild, vivid and gruesome stories and serials written by a pool of writers that included Thomas Peckett Prest, James Malcolm Rymer, and E.P. Hingston. Best-known amongst these works were Varney The Vampyre and The String Of Pearls, featuring Sweeney Todd the Demon Barber. One of Lloyd's most successful rivals, both as an author and later as an editor and publisher, was G.W.M. Reynolds, whose grim 1845 serial Mysteries Of London was immensely popular; in 1846 Reynolds started his own journal, Reynolds' Miscellany, launched with a new serial shocker by Reynolds himself entitled Wagner The Wehr-Wolf.
FLESH-RIPPINGe ^GHOULSe ^OFe ^LONDONe ^is a new anthology which collects 30 true-crime reports, serial chapters and short stories from the golden age of the penny bloods. It constitutes the widest history and selection of this literary output currently available.