Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
With Salammbô, Flaubert turned to the old Orient and Carthage's civil war with its mercenaries to relive his travels in the Levant and indulge in erotic and heroic reveries. Yet his alluring heroine gives way to political and military matters that take up two-thirds of the text and makes the Orient, conceived as the «other, » the same: an allegory of Flaubert's France. Political chaos and desperate military situations produce the charismatic leader who, abetted by the bourgeoisie, defrauds the rebels to realize his imperial and dynastic goals (Barca and the two Napoleons). By analogy, Flaubert patterns the emergence of the «shofet» Barca after the politics of ancient Israel, where the charismatic king supersedes rule by councils of elders and the judges («shofets»). «He wants to make himself king, » his rival Hanno shouts. Barca's triumph constitutes a twofold revolution: the overthrow of the existing order and return to royalty, which governed Carthage until 480 B.C. In France, the rise of Napoleon III signified revolution, a coup d'état, and repetition: a farce. Flaubert draws for his similes on Punic mythology and the Afro-Oriental setting. Salammbô is also a novel about time.